10 patarimų, kaip padėti vaikui sugrįžti į mokyklinį miego režimą

Berniukas ruošiasi miegui / 123RF.com nuotr.
Autorius: Ji24.lt
Publikuota: 2019-08-19 10:14
Prasidėjus mokslo metams daugybė vaikų susiduria su miego režimo pokyčiais. Jei vasarą jiems leisdavome užsibūti ilgiau, rudenį teks sugrįžti į įprastą ritmą. Pateikiame 10 patarimų, kaip padėti vaikui subalansuoti miegą ir poilsį.

1. Ribokite pogulio laiką

Atostogų metu paprastai vaikams leidžiame ilsėtis tiek, kiek jiems norisi. Kadangi vasaros dienos anksti prasideda ir vėlai baigiasi, popiečio metu jie noriai užmiega ir keletui valandų.

Visgi, rudenį reikėtų labiau riboti vaiko pogulio trukmę, stengtis, kad tai truktų ne ilgiau nei 20 – 30 minučių. Tiek laiko ilsėdamasis vaikas atgaus budrumą.

Jeigu jis miegos ilgiau, tikėtina, jog sunkiau užmigs naktį, dėl ko gali nukentėti savijauta kitą dieną.

2. Atsisakykite tonizuojančių gėrimų

Vasarą dažnai mėgaujamės įvairiais gaiviaisiais gėrimais, limonadais, kurių sudėtyje kartais būna ne tik didelės dozės cukraus, bet ir kofeino.

Pravartu susitarti su vaiku tokių gėrimų atsisakyti likus bent 6-ioms valandoms iki numatyto miego laiko.

3. Ankstinkite miego režimą palaipsniui

Jeigu vasarą vaikui leidote eiti miegoti 11 val. vakaro, natūralu, kad rugsėjo pradžioje jam bus sunkiau užmigti 9.30.

Pravartu, nusistačius miego režimą palaipsniui jį ankstinti kas 15-ką minučių. Svarbu nenukrypti nuo ritmo ir savaitgaliais.

4. Skirkite laiko nusiraminimui

Sąmoningai ruoštis poilsiui vaikas turėtų pradėti jau likus 30-iai minučių iki sutarto laiko miego laiko. Geriausias kompromisas – šį pusvalandį išnaudoti vakaro higienos reikalams, lovos klojimui, raminančioms veikloms prieš miegą.

5. Atsijunkite nuo elektroninių įrenginių

Kompiuteris, televizorius, planšetė, išmanusis telefonas – visi šie mirgantys daiktai turėtų būti padėti į šalį, likus valandai iki miego laiko. Vietoj jų į rankas geriausia imti knygą, kuri ne tik nuramins, bet paskatins pasakiškus sapnus!

Žaidimai prieš miegą / 123RF.com nuotr.
Žaidimai prieš miegą / 123RF.com nuotr.

6. Sukurkite miego aplinką

Kokybišką miegą užtikrina keli dalykai. Pirma, patalpose (kambaryje) turi būti užtektinai šviežio oro. Ruošiantis miegui galima kambarį šiek tiek pravėdinti. Taip pat svarbu, kad kambaryje būti ne per šalta ir ne per karšta. Ideali miego temperatūra turėtų siekti 18 – 21 °C.

7. Lovoje – tik miegas

Patariama pratinti vaikus prie to, kad lova yra skirta tik miegui ir poilsiui. Taigi, žaidimai, knygų skaitymas bei kitos veiklos turėtų būti skatinamos kitose erdvėse, pavyzdžiui, prie stalo ar šalimais stovinčiame fotelyje, vaiko kėdutėje.

8. Patenkinkite skrandžio poreikius

Miegoti vaikui nereikėtų eiti tuščiu skrandžiu, tačiau negalima ir persivalgyti. Vakarienei geriausia rinktis lengvai virškinamą maistą su kuo mažiau konservantų bei kitų dirgiklių.

9. Laikykitės taisyklių

Jei sutarėte su vaiku režimą, kurio laikysitės kiekvieną vakarą prieš užmiegant, svarbu, kad sutarimo laikytumėtės visi – ir vaikai, ir tėvai.

10. Būkite pavyzdžiu

Geriausias būdas sukurti rutiną, kurios noriai laikysis visi šeimos nariai, tai tapti pavyzdžiu kitiems. Jeigu vaikas matys tėvus, ramiai besiruošiančius miegui, jis seks jų pavyzdžiu.

Ji24.lt