Gyvenimo kokybės vitaminai, kurių pritrūkstame per karščius

Moteris vasarą / 123RF.com nuotr.
Autorius: Ji24.lt
Publikuota: 2019-07-18 12:03
Vasarą dažnas skundžiasi nuovargiu, bendru silpnumu. Sveikatos specialistai pažymi, kad šie simptomai gali būti susiję su vitaminų ir mineralinių medžiagų trūkumu. Papilkėjus veidui, išsausėjus odai ir plaukams, pradėjus lūžinėti nagams, galima įtarti, kad organizmui trūksta B grupės vitaminų.

B grupės vitaminai lemia mūsų darbingumą, nuotaiką, stiprina imuninę sistemą ir kraujo gamybą. „Šie vitaminai neabejotinai svarbūs žmogaus nervų sistemai – ir fizinei savijautai, ir nuotaikai, kitaip tariant, tiesiog gyvenimo kokybei“, – pabrėžia Medicinos diagnostikos ir gydymo centro vidaus ligų gydytoja, hematologė Lina Bukauskaitė. 

Įprastai B grupės vitaminų gauname su maistu, todėl maitinantis subalansuotai jo neturėtų trūkti. Visgi dalis žmonių dėl nevisavertės mitybos, kasdienių įpročių, turimų ligų, gyvenimo tarpsnio šio vitamino įsisavina nepakankamai. Tai – nėščios moterys, vyresnio amžiaus žmonės, biurų darbuotojai, sportininkai, alternatyviosios mitybos praktikai.

Lina Bukauskaitė / Asmeninio archyvo nuotr.
Lina Bukauskaitė / Asmeninio archyvo nuotr.

„Visoms šioms grupėms B grupės komplekso vitaminų vartojimas dažnai yra rekomenduotinas. Nėščiosioms ir žindančioms moterims siūloma pasitarti su gydytoju, aptarti papildus, kuriuos įprastai jos jau vartoja. Vegetarams, kuriems dėl B12 stokos nustatoma mažakraujystė, taip pat svarbu šio vitamino vartoti papildomai“, – teigia vidaus ligų gydytoja hematologė.

Ji priduria, kad vitamino B12 (kabolamino), kurio gausu gyvūninės kilmės produktuose, deficitas gali pasireikšti ir dėl sveikatos sutrikimų: „Šio vitamino stoka būdinga turintiems ilgametę lėtinių virškinimo trakto ligų istoriją, taip pat po tam tikrų didesnių virškinimo trakto operacijų, segantiems cukriniu diabetu, ilgai vartojantiems vaistus, mažinančius skrandžio rūgštingumą.“

Gydytojos L. Bukauskaitės teigimu, net ir tiems, kas nesiskundžia vitaminų trūkumu, kompleksinis vitamino B (B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12) vartojimas gali pagerinti savijautą, kai yra patiriamas ilgalaikis stresas, kenčiama nuo migrenos priepuolių, skundžiamasi nemaloniais PMS simptomais ar sergama depresija. Vartoti vitaminų preparatus reikėtų atsižvelgiant į informaciniame lapelyje nurodytas rekomenduojamas paros dozes.

Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose

Naujausi straipsniai