Kuo grėsmingas nuolatinis buvimas „online“

Darbas namuose / 123RF.com nuotr.
Autorius: Ji24.lt
Publikuota: 2020-04-03 09:40
Nuolat zvimbiantis telefonas, darbiniai susirinkimai ir smegenų šturmai, iš karto kelių užduočių vykdymas, nuolatinis plepėjimas bei „įvykių“ stebėjimas Facebook‘e, dar netikėti darbiniai skambučiai vakarais. O juk dar reikia pakalbėti su vaiku, skirti laiko vyrui, paskambinti mamai... Ir vietoj džiaugsmo imate jausti augantį susierzinimą „palikite visi mane ramybėje!”.

Tinklalapis passion.ru siūlo sustoti, iškvėpti ir kuriam laikui „atsijungti” nuo visų. Uždarykite duris, išjunkite mobilųjį telefoną, į stalčių padėkite nešiojamąjį kompiuterį. Jums reikia pabūti vienai.

Kuo grėsmingas nuolatinis buvimas online

Mūsų pasaulis perkrautas komunikacijos priemonėmis ir informaciniu triukšmu. Mūsų pasąmonėse jau ima įsitvirtinti vaizdas nuolat besišypsančio ir pasiruošusio pokalbiui žmogaus su telefonu prie ausies. Iš tiesų, nuolatinis buvimas online, atsiliepti, kai tik skambina, daugeliui tampa rimta problema. Tai tiesus kelias į stresą ir tokius nemalonumus kaip:

  • Koncentracijos sumažėjimas,
  • Susierzinimas,
  • Kūrybinio potencialo kritimas,
  • Greitas nuovargis.
Išsigelbėti nuo informacinio triukšmo mums padės galingas ginklas – naudinga vienatvė. Atsiriboti nuo visų išvarius juos už durų – ne geriausias variantas. Praeis vos 10–15 minučių ir pajausite, kad galvoje vėl sukasi tos mintys, kurios kelia nerimą. Taip nieko nebus. Geriau padovanokite sau vienatvę!

Atsijungiam!

Štai keletas idėjų, kur ją, tą vienatvę, galima rasti:

Pakeiskite aplinką. Net jeigu nusprendėte tiesiog pasivaikščioti parke, pasirinkite naują maršrutą. Nepažįstami vaizdai, naujos detalės atgaivins jūsų mintis, pakreips jas nauja vaga.

Atsipalaiduokite, nesikoncentruokite ties kažkuo konkrečiu. Mėgaukitės jus supančiu pasauliu, gaudykite spalvas ir vaizdus – ir kažkuriuo momentu jūs suprasite, kad radote problemos sprendimą, nejučia atsirado atsakymas į ilgą laiką kankinusį klausimą ar kažkokios užduoties „išrišimo“ būdas.

Būtent taip veikia neakivaizdžios asociacijos, padedančios jūsų smegenims įsukti kūrybinius procesus.

Griaukite stereotipus. Net darbo dienos įkarštyje galima rasti laiko produktyviai vienatvei. Tereikia atsikratyti kasdienių įpročių. 

Rašykite. Egzistuoja daugybė rašytinių praktikų, kurios leidžia visa galva pasinerti į savo pasaulį. Pabandykite atsikelti pusvalandžiu anksčiau nei įprastai, tuomet jūsų tikrai niekas netrukdys, ir parašykite 5–6 puslapius. Rašykite apie ką tik norite. Tai vadinama laisvu rašymu – laisvu minčių dėstymu, kurios tik ateina į galvą. Kaip bet kuri rašytinė praktika, šis būdas padeda jūsų „vienatvės seansą“ padaryti naudingu ir sąmoningu, išlaisvina mintis ir įjungia neakivaizdžias asociacijas.

Medituokite. Tai puikus būdas pabūti su savimi, kuris nereikalauja nieko, tik 10–15 minučių tylos. Įjunkite telefone begarsio skambučio režimą, susiraskite specialią programėlę, kurios moko medituoti (suteikia tinkamą muziką, kalba apie kvėpavimą, vaizdinius ir pan.) ir pradėkite.

Naudokite teisingus instrumentus. Šiandien dauguma mūsų gyvena apsupti plepios ir nemandagios minios, kuri braunasi visur, net jeigu dirbate namie ir bute daugiau nieko nėra. Socialiniai tinklai, elektroninis paštas, pokalbių programėlės blaško jūsų dėmesį ir reikalauja staigios reakcijos. Todėl visai neveikia variantas „aš tiesiog pasėdėsiu Facebook‘e pusvalanduką, atsipalaiduosiu“. Kokia gi čia vienatvė?

Blokuokite socialinių tinklų pranešimus, pašalinkite visur nors valandai informavimo apie „naujus įvykius“ funkciją – dabar jūs galite turėti naują susikaupimo lygį. Jeigu dirbate su tekstu, naudokitės programa, kuri paslepia kitas programas, taip bus lengviau susikoncentruoti į vieną užduotį.

Kur rasti laiko?

Yra žmonių, kurie beveik su pasididžiavimu sako, kad jie „negali sau leisti tokios prabangos, kaip 30 minučių laisvo laiko“. Tokie žmonės siekia maksimalaus efekto, dievina laiko valdymą ir susidomėję kalba apie verslą. Daugelis jų po kelių metų jau neatrodo tokie energingi, labiau panašūs į rutinoje paskendusius neurastenikus su užgesusiomis akimis (ačiū už tai efektyvumo idealizavimui).

O štai tie, kurie suvokia, kad laikas kažką keisti, iš karto atranda laisvo laiko, kad apmąstytų savo klaidas ir ieškotų balanso tarp įsitraukimo į pasaulį ir naudingos vienatvės, kuri leidžia pamąstyti, kurti ir kaupti energiją.

Pasirodo, tai nėra sunku – pakalbėti su šeimos nariais ir paaiškinti jiems, kaip jums svarbu pabūti vienam. Pailsėti, pagalvoti, atsipalaiduoti. Patikėkite, jums su džiaugsmu bus pritarta, juk žymiai maloniau šalia savęs matyti linksmą ir gerą žmogų, turintį gausybę idėjų, nei nervingą isteriką, dieną iš dienos „tempiantį kryžių“.

Pasirodo, gerbti jūsų vienatvę galima išmokyti ir jūsų darbo aplinką. Nurodykite, kad nuo 20 val. vakaro iki 8 val. ryto jums galima skambinti tik kraštutiniais atvejais. Šios taisyklės reikia griežtai laikytis ir reikalauti jos laikytis savo bendradarbių ir viršininkų. Taip jūsų turėsite laiko erdvę, kuri bus tik jūsų ir dar kontroliuosite darbinį procesą.

Naujausi straipsniai