Tobuliems pusryčiams – pasakiškas vaisių kokteilis su kanapių sėklomis

Vaisių dubuo / 123RF.com nuotr.
Autorius: Ji24.lt
Publikuota: 2019-07-05 15:06
Įsivaizduokite, jog kiekvieną rytą pradėtumėte nuo deserto. Gaivaus, saldaus, rūgštaus – turinčio labai plačią skoninę paletę. Desertą, kuris jums dovanotų gerą nuotaiką bei energiją ir netgi saugotų nuo ligų. Įpratę jį ruošti kasdien, nebenorėsite nieko kito.

Sveikatos specialistų teigimu, rekomendacijos vaisius valgyti iš pačio ryto, nėra laužtos iš piršto. Po nakties, kai mūsų organizmas būna ilgą laiką nevalgęs, pakyla skrandžio terpės rūgštingumas.

Vaisiai dėl juos virškinant išsiskiriančio šarmo geriausiai tiks ryte, nes padės neutralizuoti rūgštesnę skrandžio terpę. Jų valgymas prieš įprastą maistą pagerins virškinimą. Ypač tiems, kurie neturi noro pusryčiauti.

Vaisių nauda organizmui

  • Gausu skaidulų, kurios lėtina cukraus įsisavinimą į kraują. Suvalgę vaisių ne tik iškart pajusite energijos pliūpsnį, bet jis teiks energijos ir dar kelias valandas po to.

  • Vaisių glikeminis indeksas yra žemas. Tai padeda efektyviau pasisavinti vaisių teikiamą energiją per ilgesnį laiką. Jei duonos riekės glikeminis indeksas yra vidutiniškai 95, tai banano – 54, persiko – 42, vynuogių – 46. Šis indeksas yra toks žemas todėl, kad vaisiuose galime rasti ne vienos rūšies cukrų, bet fruktozės, sacharozės ir gliukozės derinius.

  • Vaisiuose taip pat beveik nėra natrio, kurio nemažai gauname valgydami druska pagardintą maistą. Taigi vaisiai padės sureguliuoti druskų kiekį jūsų organizme.

  • Vaisiuose ir daržovėse gausu vandens. Dažnai vanduo sudaro per 90 procentų visos vaisiaus ar daržovės masės, tad net jei pamirštate atsikėlę išgerti stiklinę vandens, obuolys, apelsinas ar morka padės jūsų organizmui gauti bent šiek tiek skysčių.

Rinkitės mėgiamus vaisius

1. Šio pusryčio esmė labai paprasta. Jums reikia pasirinkti jūsų mėgiamus vaisius, supjaustyti juos nedideliais gabaliukais ir suberti į didesnį dubenį.

Rinkitės bent trijų (ir daugiau) vaisių derinius, tokius kaip, mangas, bananas, kivi ir obuolys, arba kriaušė, melionas, ananasas ir persikas, o gal papaja, karambola, drakono vaisius ir pasifloras.

Vaisių turi būti gausiai, kad sotumą jaustumėte bent keletą valandų po pusryčių.

2. Ant viršaus berkite gerą saują mėgiamų uogų – braškių, mėlynių, žemuogių, šilauogių, aviečių ir t.t.

3. Pabaigai užpilkite valgomąjį šaukštą chia sėklų, saują migdolų ir, svarbiausia, platų mostą kanapių sėklų.

Vaisių dubuo/ asmeninio archyvo nuotr.
Vaisių dubuo/ asmeninio archyvo nuotr.

Svarbu!

  • Tam, kad vaisiai atskleistų visas savo skonines savybes, jie turi būti tinkamai prinokę. Į mūsų prekybos centrus subtropiniai ir tropiniai vaisiai atkeliauja dar pusžaliai.

  • Tokius vaisius, kaip mangą, papają, kivius būtina panokinti. Vasaros metu jiems prisirpti užteks ir keleto dienų ant palangės, o žiemą gali reikėti savaitės ir daugiau. Laukti verta bet kuriuo atveju.

  • Stenkitės, kad jūsų pusryčių deriniuose būtų kuo daugiau skoninės įvairovės, t. y. ir saldaus, ir rūgštaus.

  • Jeigu leidžia piniginė, rinkitės ekologiškas prekes – tiek vaisius, uogas, tiek ir sėklas.

  • Įsigykite jums estetiškai mielą dubenį (ar didelę lėkštę) ir vaisius serviruokite sau joje. Lai pusryčiai tampa nedidele, bet labai asmeniška švente, kuri leis kitaip pradėti dieną! 

Naujausi straipsniai